söndag 31 augusti 2008

När matte är borta....


... så dansar tydligen inte katterna på bordet!!

Mycket bilder på min ena kisse nu, men hon som brukar vara så lugn (ja jag vet att inget i den här bilden emotsäger detta...) har den senaste tiden förvandlats till en liten vettvilling som rusar runt och är vild den största delen av tiden, medan hennes syster och jag mest tittar på och är väldigt förvånade.

Jag hade tänkt göra kåldolmar idag, men döm om min förvåning då man inte kunde köpa hela kålhuvuden idag... bara halva. Och vad ska man med såna till?
Istället gjorde jag en linsgryta som förhoppningsvis räcker till jobbet imorgon också. Ja, jag tänkte faktiskt försöka vara lite duktig nu. Nu är det matlåda till jobbet som gäller, så att det verkligen kommer att hinnas med en promenad under rasten också.

Nu ska jag snart in till stan och fika med H. Jag vet inte hur vi lyckats men det här sista halvåret har vi faktiskt setts typ TRE gånger. Annat var det när man var nyinflyttad i stockholm och ingen av oss hade jobb... då kunde vi fika hela dagar i sträck.

3 kommentarer:

Anonym sa...

fan hon är smart, nu lyckas hon ju få maximal uppmärksamhet på en gång så snart du kommer tillbaka. :-)

kreti och pleti sa...

Jag har en kompis vars katt är så fet att han täcker laptopen och kan gömma den. Hon har visserligen en macbook, men ändå.

Anonym sa...

Ingen hade jobb, barn och hund menar du? :P