torsdag 21 augusti 2008

dagens sanning...

... är att mot mensvärk finns ingenting som fungerar så bra som ipren.

Tror det är dags för mig att be om remiss till gynekolog eller nåt sånt för att utreda varför jag har såna enorma smärtor. Det går liksom från noll till hundra... jag vill spy, magen svullnar upp och jag har en hejdundrande huvudvärk.

Det är inte lika illa som i högstadiet då jag svimmade varje gång jag hade mens- till klasskamraters och lärares stora förvåning och fasa. Sen blev man uppburen till sjuksyster- som fick ringa pappa som kom och hämtade hem mig.

Sedan började jag med preventivmedel och det tog bort en del av smärtan. Nu är jag utan och måste be om hjälp igen.

Hur kan det finnas kvinnor som tycker det är trevligt att ha mens?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Testat värmekudde??

Anonym sa...

börja mensdagarna med en irish så blir det bra, sen går du över till bolli, dear. :-)

Anonym sa...

haha jag borde kunnat räkna ut att du också är ett fan av helt hysteriskt ;-)

Anonym sa...

mens = troligen ingen bebis = bra just nu.
Eddie o Patsy ska man för övrigt aldrig förakta <3.

/fröken P.