fredag 12 december 2008

"Denna känsla av undran..."

.. sjunger Kjell Höglund i en låt.. och jag kan inte annat än understryka hur väl jag idag kan identifiera mig med detta.

Jag var på ett möte och det som sades hade inget sammanhang. Ingen logik, ingen röd tråd samtidigt som de som argumenterade såg övertygade ut och försökte vara övertygande. Och då slog det mig att det finns två sätt att betrakta det hela på. Det ena är att jag är spritt språngande galen eller har något annat allvarligt fel på min hjärna som gör att jag inte riktigt kan förstå ordentligt ELLER så är det de andra det är fel på.

Och om det är de andra det är fel på- vilket jag dessvärre misstänker så blir ju faktiskt tillvaron ändå mer konstig än normal. Om ni förstår hur jag menar.

Nä lika bra att bädda ner sig i soffan och kolla idol eller något annat hjärndött istället.

Inga kommentarer: