onsdag 10 december 2008

Ack och ve...

... denna blogg är då hopplöst försummad. Men så blir det när man inte är så unik och ens tankar inte direkt är några världens intellektuella elit brinner för att ta del av. ;-)

Annat hade det varit om man hade samma makt över orden som Björn Ranelid... eller nä, glöm det förresten. Jag försökte bara vara rolig, men när man jobbar halvtid så blir ens sinne för humor lite lätt förvrängt.

Men det var annars det jag tänkt skriva om. Jag jobbar halvtid nu och ska göra det ett tag till. Jag var hemma från jobbet i några veckor och sen gick jag upp på halvtid. Skulle ha börjat jobba sex timmar per dag i måndags men det är helt enkelt inte möjligt för mig nu. Det är lite av ett bakslag men samtidigt så kan man kanske inte kräva att ens tillfrisknande ska ta hur kort tid som helst.

Lite dumt är kanske att den delen av mitt arbetspass som jag jobbar på nu är den jobbiga delen oavsett vilket- så jag stressar och jobbar intensivt i typ fyra timmar och är därför alldeles för trött för att orka jobba mera. Kanske hade det varit bättre att successivt utöka antalet stressiga timmar men nu blev det som det blev och det är svårt att göra något åt. Snart är julen förbi och då kommer det hursomhelst att lugna ner sig för min del.

Inte för att jag har någon jättestor läsarskara, men jag lovar att försöka skriva mer här- och börja läsa andras bloggar också såklart. Varför skriver alla så mycket roligare och mer intressant än jag för? Är det för att alla andra har ett liv till skillnad från mig eller- min favoritteori- jag inte har den där riktigt fina förmågan att uttrycka mig i skrift?

Inga kommentarer: