tisdag 31 juli 2007

Euroiserade

Ibland blir jag extra trött.

Följande diskussion utspelar sig på engelska:

Person Ett: Två personer till stan tack
Jag: Det blir fyrtio kronor per person
Person Ett: Jag har bara femtio kronor i svenska kronor
Jag: Jaha, då kan jag sälja en biljett, vill du ha en biljett?
Person Ett: Ja det vill jag
Jag: Okej... då har en av er en biljett
Person Ett: Här har du en eurosedel, en biljett till tack
Jag: Du kan inte betala med eurosedlar här
Person Ett: Kom igen nu
Jag: Nej det går inte
Person Ett: Jodå, kom igen kom igen
Jag: Svaret är fortfarande NEJ
Person Ett: Men då går jag

Jag öppnar spärren och släpper igenom honom

Hans kompis går rakt in i vändkorset. Båda vänder och kommer tillbaka.

Person Två: Men släpp in mig
Jag: Du ju inte betalt någon biljett
Personer Två: Men allvarligt är det här MITT problem nu??
Jag: Ja, det är ju knappast mitt problem att du inte har pengar till en biljett
Person Ett: Jag försökte ju faktiskt betalta i euros kom igen nu
Person Två: Men du har ju inte bara euros, jag såg att du hade mer svenska kronor förut
Person Ett: Jaha? Hade jag?
Person Två: Javisst, ge mig pengarna så betalar JAG- då blir det rätt

Det är i de här situationerna jag kan känna en viss frustration.

2 kommentarer:

blackballoon sa...

*skrattar* finns det nåt annat att göra?

Unknown sa...

Hohoho