tisdag 10 juli 2007

Trafikant: Hej kan man betala med kort?
Jag: Nej, det kan man inte.
Trafikant: Hade jag kunnat betala med kort om jag varit över tjugo?

Trafikant: Är ni från Östergötland?
Trafikantfamilj: Jaaaa
Trafikant: Ja, det är ju inte ert fel förstås

Trafikant: Jävla fittSL kortet funkar ju inte
Jag: För att det inte börjat gälla än ja...

Trafikant: Snälla öppna!
Jag: Kan du inte dra kortet själv? *förvånat tonfall*
Trafikant: Jo... det kan jag...

Trafikant: Jag vill stämpla för två personer på den här remsan
Jag: Vill du eller måste du?
Trafikant: Jag måste... *vi båda tittar på hennes pojkvän som plötsligt ser sur ut*

Trafikant: Kan man betala med kort?
Jag: Nej det kan man inte
Trafikant: Oj hur ska jag nu göra...jag har inga pengar på mig
Jag: Du kan köpa en biljett via SMS?
Trafikant: Nej... jag har ingen mobiltelefon (typ a la "älskling är det en banan du har i fickan...eller kommer du att göra mig lycklig snart?")
Jag: Du kan betala med kort i pressbyrån och köpa remsor och biljetter där
Trafikant: Ajdå....

Överförfriskad plankare: Fan alltså... det går ju inte att gå genom spärrarna?
Jag: Du måste dra ditt kort genom spärren
Överförfriskad plankare: Ja det är lugnt....
Överförfriskad plankare: Men ka du öppna då eller?
Jag: Du måste dra ditt kort själv
Överförfriskad plankare: Ja det är lugnt.... Ska du öppna eller??
Jag: Du måste ha giltigt färdbevis för att passera spärren
Överförfriskad plankare: Jaför fan det är ju lugnt säger jag!! Öpppna då jävla f***a
Jag: Tvätta munnen med tvål och kom tillbaka sen (eller det sa jag inte...men jag hade velat säga nåt sånt)

Ibland är det nästan jämt roligt att jobba i spärr...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Är man så full att man inte lyckas planka så kan man nog framgångsrikt stoppa tummen i arslet och åka på armbågen!

Anonym sa...

It's all coming back to me now... :P